قطبش

ساخت وبلاگ

Polarplot (Theta ، Rho) خطی را در مختصات قطبی ترسیم می کند ، با تتا نشان دهنده زاویه در رادیان و Rho است که مقدار شعاع برای هر نقطه را نشان می دهد. ورودی ها باید بردارهایی با طول مساوی یا ماتریس با اندازه مساوی باشند. اگر ورودی ها ماتریس باشند ، ستون های Polarplot Plots از Rho در مقابل ستون های تتا. از طرف دیگر ، یکی از ورودی ها می تواند یک بردار و دیگری یک ماتریس باشد تا زمانی که بردار همان طول یک بعد ماتریس باشد.

Polarplot (تتا ، Rho ، Linespec) سبک خط ، نماد نشانگر و رنگ را برای خط تنظیم می کند.

قطبی (تتا 1 ، Rho 1. Theta N ، Rho N) چندین جفت Rho ، جفت تتا.

Polarplot (Theta 1 ، Rho 1 ، Linespec 1. Theta N ، Rho N ، Linespec N) سبک خط ، نماد نشانگر و رنگ را برای هر خط مشخص می کند.

قطبی (Rho) مقادیر شعاع را در RHO در زاویه های مساوی فاصله بین 0 تا 2π ترسیم می کند.

Polarplot (Rho ، Linespec) سبک خط ، نماد نشانگر و رنگ را برای خط تنظیم می کند.

قطبی (z) مقادیر پیچیده را در z ترسیم می کند.

PolarPlot (Z ، Linespec) سبک خط ، نماد نشانگر و رنگ را برای خط تنظیم می کند.

داده های جدول

قطبی (TBL ، Thetavar ، Rhovar) متغیرهای Thetavar و Rhovar را از روی میز TBL ترسیم می کند. برای ترسیم یک مجموعه داده ، یک متغیر را برای Thetavar و یک متغیر برای Rhovar مشخص کنید. برای ترسیم چندین مجموعه داده ، چندین متغیر را برای Thetavar ، Rhovar یا هر دو مشخص کنید. اگر هر دو آرگومان چندین متغیر را مشخص کنند ، باید همان متغیرها را مشخص کنند.(از R2022A)

قطبی (TBL ، Rhovar) مقادیر شعاع را در Rhovar در زاویه های مساوی فاصله بین 0 تا 2π ترسیم می کند. جدول زمانی برای این نحو پشتیبانی نمی شود.(از R2022A)

گزینه های اضافی

PolarPlot (Pax ، ___) به جای محورهای فعلی از شیء Polaraxes مشخص شده توسط PAX استفاده می کند.

PolarPlot (___ ، نام ، مقدار) خصوصیات خط نمودار را با استفاده از یک یا چند نام ، آرگومان جفت ارزش مشخص می کند. تنظیمات ملک برای همه خطوط اعمال می شود. شما نمی توانید مقادیر مختلف خاصیت را برای خطوط مختلف با استفاده از نام ، جفت ارزش مشخص کنید.

P = PolarPlot (___) یک یا چند شیء خط نمودار را برمی گرداند. پس از ایجاد ، از P برای تنظیم ویژگی های یک شیء خط نمودار خاص استفاده کنید. برای لیستی از خصوصیات ، به خصوصیات خط مراجعه کنید.

مثال ها

طرح قطبی ایجاد کنید

خط را در مختصات قطبی ترسیم کنید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

قبل از R2022A ، محورهای قطبی به طور پیش فرض نمادهای درجه را شامل نمی شوند. برای افزودن آنها ، محورهای قطبی را با استفاده از PAX = GCA دریافت کنید. سپس برچسب های تیک را با استفاده از pax. thetaticklabel = string (pax. thetaticklabel) + char (176) تغییر دهید.

قبل از ترسیم از درجه به رادیان تبدیل کنید

داده ها را برای ترسیم ایجاد کنید.

مقادیر موجود در تتا را از درجه به رادیان تبدیل کنید. سپس داده ها را در مختصات قطبی ترسیم کنید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

چندین خط را در مختصات قطبی ترسیم کنید

دو خط را در مختصات قطبی ترسیم کنید. برای خط دوم از یک خط شکسته استفاده کنید.

Figure contains an axes object. The axes object contains 2 objects of type line.

مقادیر شعاع توطئه در زاویه های مساوی

فقط مقادیر شعاع را بدون مشخص کردن مقادیر زاویه مشخص کنید. Polarplot مقادیر شعاع را در زاویه های مساوی فاصله می گیرد که از 0 تا 2 π فاصله دارد. یک نشانگر دایره را در هر نقطه داده نمایش دهید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

مقادیر شعاع منفی را ترسیم کنید

با استفاده از مقادیر شعاع منفی یک نقشه قطبی ایجاد کنید. به طور پیش فرض ، PolarPlot مقادیر منفی را از طریق مبدا منعکس می کند.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

محدودیت های r-axis را تغییر دهید تا ا ز-1 تا 1 متغیر باشد.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

رنگ خط را برای طرح قطبی مشخص کنید

با استفاده از یک خط قرمز با نشانگرهای دایره ، یک نقشه قطبی ایجاد کنید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

رنگ خط را بعد از ایجاد مشخص کنید

یک نقشه قطبی ایجاد کنید و شیء خط نمودار را برگردانید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

رنگ و عرض خط را تغییر داده و نشانگرها را اضافه کنید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

طرح قطبی را با مقادیر پیچیده ایجاد کنید

مقادیر پیچیده در مختصات قطبی. نشانگرها را در هر نقطه بدون خط اتصال به آنها نمایش دهید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

مختصات طرح از یک جدول

یک روش مناسب برای ترسیم داده ها از یک جدول ، انتقال جدول به عملکرد PolarPlot و مشخص کردن متغیرها برای ترسیم است.

یک جدول با دو متغیر ایجاد کنید. سپس سه ردیف اول جدول را نمایش دهید.

متغیرهای زاویه و شعاع را ترسیم کنید. شیء خط را به عنوان p برگردانید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

برای اصلاح جنبه های خط ، ویژگی های Linestyle ، Color و نشانگر را روی شیء خط تنظیم کنید. به عنوان مثال ، خط را به یک خط قرمز رنگ با نشانگرهای دایره تغییر دهید.

Figure contains an axes object. The axes object contains an object of type line.

چندین مجموعه داده از جدول را ترسیم کنید

یک جدول با سه متغیر ایجاد کنید. سپس سه ردیف اول را در جدول نمایش دهید.

متغیرهای شعاع 1 و RADIUS2 را در برابر متغیر زاویه ترسیم کنید. یک افسانه اضافه کنید. توجه کنید که برچسب های افسانه با نام های متغیر مطابقت دارند.

Figure contains an axes object. The axes object contains 2 objects of type line.

استدلال های ورودی

تتا - بردار مقادیر زاویه |ماتریس

مقادیر زاویه ، به عنوان یک بردار یا ماتریس مشخص شده است. مقادیر را در رادیان مشخص کنید. برای تبدیل داده ها از درجه به رادیان ، از Deg2RAD استفاده کنید.

برای تغییر محدوده تتا-محور ، از Thetalim استفاده کنید.

مثال: [0 pi/2 pi 3*pi/2 2*pi]

Rho - Vector Vector Radius |ماتریس

مقادیر شعاع ، به عنوان یک بردار یا ماتریس مشخص شده است. به طور پیش فرض ، مقادیر منفی از طریق 0 منعکس می شوند. یک نقطه با گرفتن مقدار مطلق شعاع آن و اضافه کردن 180 درجه به زاویه آن منعکس می شود.

برای تغییر محدوده R-axis ، از Rlim استفاده کنید.

مثال: [1 2 3 4 5]

Z - بردار مقادیر پیچیده |ماتریس

مقادیر پیچیده ، به عنوان یک بردار یا ماتریس که در آن هر عنصر از فرم rho* e i* theta یا x+iy مشخص شده است ، جایی که:

مثال: [1+2i 3+4i 3i]

Linespec - سبک ، نشانگر و رشته رنگ |بردار شخصیت

سبک ، نشانگر و رنگ خط ، به عنوان یک رشته یا وکتور کاراکتر حاوی نمادها مشخص شده است. نمادها می توانند به هر ترتیب ظاهر شوند. نیازی به مشخص کردن هر سه ویژگی (سبک خط ، نشانگر و رنگ) نیست. به عنوان مثال ، اگر سبک خط را حذف کرده و نشانگر را مشخص کنید ، نقشه فقط نشانگر و بدون خط را نشان می دهد.

مثال: "--or" یک خط سرخ شده با نشانگرهای دایره است

TBL - جدول جدول منبع |جدول زمانی

جدول منبع حاوی داده ها برای ترسیم ، به عنوان جدول یا جدول زمانی مشخص شده است.

Thetavar - متغیرهای جدول حاوی مقادیر تتا آرایه رشته |وکتور شخصیت |آرایه سلول |الگوی |مقیاس عددی یا بردار |بردار منطقی |vartype ()

متغیرهای جدول حاوی مقادیر تتا ، که با استفاده از یکی از طرح های نمایه سازی از جدول مشخص شده است.

یک رشته ، بردار کاراکتر یا آرایه سلول.

"A" یا "A" - متغیری به نام a

["A" ، "B"] یا - دو متغیر به نام A و B

"var"+digitspatte (1) - متغیرهایی به نام "var" و به دنبال آن یک رقم واحد

یک شماره شاخص که به محل متغیر در جدول اشاره دارد.

یک بردار از اعداد.

یک بردار منطقیبه طور معمول ، این بردار به همان طول تعداد متغیرها است ، اما می توانید مقادیر 0 یا کاذب را حذف کنید.

3 - متغیر سوم از جدول

[2 3] - متغیرهای دوم و سوم از جدول

[دروغ کاذب درست] - متغیر سوم

یک اشتراک Vartype که متغیرهای یک نوع مشخص را انتخاب می کند.

vartype ("طبقه بندی") - تمام متغیرهای حاوی ارزشهای طبقه بندی

متغیرهای جدول که شما مشخص می کنید می تواند شامل هر نوع داده عددی واقعی باشد. اگر Thetavar و Rhovar هر دو متغیر متعدد را مشخص کنند ، تعداد متغیرها باید یکسان باشند.

مثال: PolarPlot (TBL ، ["Th1" ، "Th2"] ، "Rho") متغیرهای جدول به نام Th1 و Th2 را برای تت ا-کوردین ها مشخص می کند.

مثال: PolarPlot (TBL ، 2 ، "Rho") متغیر دوم را برای تت ا-کوردین ها مشخص می کند.

مثال: PolarPlot (TBL ، Vartype ("عددی") ، "Rho") تمام متغیرهای عددی را برای تت ا-کوردین ها مشخص می کند.

Rhovar - متغیرهای جدول حاوی مقادیر Rho Array |وکتور شخصیت |آرایه سلول |الگوی |مقیاس عددی یا بردار |بردار منطقی |vartype ()

متغیرهای جدول حاوی مقادیر RHO ، که با استفاده از یکی از طرح های نمایه سازی از جدول مشخص شده است.

یک رشته ، بردار کاراکتر یا آرایه سلول.

"A" یا "A" - متغیری به نام a

["A" ، "B"] یا - دو متغیر به نام A و B

"var"+digitspatte (1) - متغیرهایی به نام "var" و به دنبال آن یک رقم واحد

یک شماره شاخص که به محل متغیر در جدول اشاره دارد.

یک بردار از اعداد.

یک بردار منطقیبه طور معمول ، این بردار به همان طول تعداد متغیرها است ، اما می توانید مقادیر 0 یا کاذب را حذف کنید.

3 - متغیر سوم از جدول

[2 3] - متغیرهای دوم و سوم از جدول

[دروغ کاذب درست] - متغیر سوم

یک اشتراک Vartype که متغیرهای یک نوع مشخص را انتخاب می کند.

vartype ("طبقه بندی") - تمام متغیرهای حاوی ارزشهای طبقه بندی

متغیرهای جدول که شما مشخص می کنید می تواند شامل هر نوع داده عددی واقعی باشد. اگر Thetavar و Rhovar هر دو متغیر متعدد را مشخص کنند ، تعداد متغیرها باید یکسان باشند.

مثال: PolarPlot (TBL ، "تتا" ، ["Rho1" ، "Rho2"]) متغیرهای جدول به نام Rho1 و Rho2 را برای مقادیر شعاع مشخص می کند.

مثال: PolarPlot (TBL ، "تتا" ، 2) متغیر دوم را برای مقادیر شعاع مشخص می کند.

مثال: PolarPlot (TBL ، "تتا" ، vartype ("عددی")) تمام متغیرهای عددی را برای مقادیر شعاع مشخص می کند.

pax - شیء قطبی قطبی قطبی

شیء Polaraxes. با تنظیم خصوصیات آن می توانید ظاهر و رفتار یک شیء Polaraxes را تغییر دهید. برای لیستی از خواص ، به خصوصیات Polaraxes مراجعه کنید.

استدلال های ارزش نام

جفت آرگومان های اختیاری را به عنوان name1 = value1 مشخص کنید. namen = valuen ، که در آن نام نام و مقدار آرگومان است مقدار مربوطه است. آرگومان های ارزش نام باید پس از سایر استدلال ها ظاهر شوند ، اما ترتیب جفت ها اهمیتی ندارند.

قبل از R2021A ، از کاما برای جدا کردن هر نام و مقدار استفاده کنید و نام را در نقل قول ها محصور کنید.

مثال: "خطوط خط" ، 3

نام ، تنظیمات جفت ارزش برای کلیه خطوط ترسیم شده اعمال می شود. شما نمی توانید با استفاده از این نحو ، جفت های مختلف ، جفت ارزش را برای هر خط مشخص کنید. در عوض ، اشیاء خط نمودار را برگردانید و از نماد نقطه استفاده کنید تا ویژگی ها را برای هر خط تنظیم کنید.

خصوصیات ذکر شده در اینجا فقط یک زیر مجموعه است. برای یک لیست کامل ، به ویژگی های خط مراجعه کنید.

رنگ - رنگ خط [0 0. 4470 0. 7410] (پیش فرض) |RGB Triplet |کد رنگ hexadecimal |'r' |'G' |'B' |بشر

رنگ خط ، به عنوان یک سه گانه RGB ، یک کد رنگی شش ضلعی ، نام رنگی یا نام کوتاه مشخص شده است.

برای یک رنگ سفارشی ، یک سه گانه RGB یا کد رنگی شش ضلعی را مشخص کنید.

یک سه گانه RGB یک وکتور ردیف سه عنصر است که عناصر آن شدت اجزای قرمز ، سبز و آبی رنگ را مشخص می کند. به عنوان مثال ، شدت باید در محدوده باشد [0. 1] [0. 4 0. 6 0. 7].

کد رنگ هگزا دسیمال یک بردار کاراکتر یا یک اسکالر رشته ای است که با نماد هش (#) و سپس سه یا شش رقم هگزادسیمال شروع می شود که می تواند از 0 تا F باشد. مقادیر به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند. بنابراین، کدهای رنگ "#FF8800"، "#ff8800"، "#F80" و "#f80" معادل هستند.

از طرف دیگر، می توانید برخی از رنگ های رایج را با نام مشخص کنید. این جدول گزینه های رنگ نامگذاری شده، سه گانه RGB معادل و کدهای رنگ هگزا دسیمال را فهرست می کند.

در اینجا سه‌گانه‌های RGB و کدهای رنگ هگزا دسیمال برای رنگ‌های پیش‌فرض که MATLAB® در بسیاری از انواع نمودارها استفاده می‌کند، آمده است.

LineStyle — سبک خط "-" (پیش فرض) |"--" |":" |"-."|"هیچ یک"

سبک خط، به عنوان یکی از گزینه های فهرست شده در این جدول مشخص شده است.

LineWidth — عرض خط 0. 5 (پیش فرض) |ارزش مثبت

عرض خط، به عنوان یک مقدار مثبت در نقاط مشخص می شود، که در آن 1 نقطه = 1/72 اینچ است. اگر خط دارای نشانگر باشد، عرض خط نیز بر لبه های نشانگر تأثیر می گذارد.

عرض خط نمی تواند نازکتر از عرض یک پیکسل باشد. اگر عرض خط را روی مقداری تنظیم کنید که کمتر از عرض یک پیکسل در سیستم خود باشد، خط به اندازه عرض یک پیکسل نمایش داده می شود.

نشانگر — نماد نشانگر "هیچ" (پیش فرض) |"o" |"+" |"*" |"."|.

نماد نشانگر، به عنوان یکی از مقادیر فهرست شده در این جدول مشخص شده است. به طور پیش فرض، شی نشانگرها را نمایش نمی دهد. تعیین نماد نشانگر نشانگرهایی را در هر نقطه داده یا راس اضافه می کند.

MarkerSize — اندازه نشانگر 6 (پیش فرض) |ارزش مثبت

اندازه نشانگر، به عنوان یک مقدار مثبت در نقاط، که در آن 1 نقطه = 1/72 اینچ مشخص شده است.

MarkerFaceColor — رنگ پر کردن نشانگر "هیچ" (پیش فرض) |"خودکار" |سه گانه RGB |کد رنگ هگزادسیمال |"ر" |"g" |"ب" |.

رنگ پر نشانگر، مشخص شده به عنوان "خودکار"، یک سه گانه RGB، یک کد رنگ هگزا دسیمال، یک نام رنگ، یا یک نام کوتاه. گزینه "auto" از همان رنگ خاصیت Color در محورهای والد استفاده می کند. اگر "خودکار" را مشخص کنید و کادر طرح محورها نامرئی باشد، رنگ پر نشانگر رنگ شکل است.

برای یک رنگ سفارشی ، یک سه گانه RGB یا کد رنگی شش ضلعی را مشخص کنید.

یک سه گانه RGB یک وکتور ردیف سه عنصر است که عناصر آن شدت اجزای قرمز ، سبز و آبی رنگ را مشخص می کند. به عنوان مثال ، شدت باید در محدوده باشد [0. 1] [0. 4 0. 6 0. 7].

کد رنگ هگزا دسیمال یک بردار کاراکتر یا یک اسکالر رشته ای است که با نماد هش (#) و سپس سه یا شش رقم هگزادسیمال شروع می شود که می تواند از 0 تا F باشد. مقادیر به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند. بنابراین، کدهای رنگ "#FF8800"، "#ff8800"، "#F80" و "#f80" معادل هستند.

از طرف دیگر، می توانید برخی از رنگ های رایج را با نام مشخص کنید. این جدول گزینه های رنگ نامگذاری شده، سه گانه RGB معادل و کدهای رنگ هگزا دسیمال را فهرست می کند.

کتاب دستیار معامله گر...
ما را در سایت کتاب دستیار معامله گر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عزت‌الله انتظامی بازدید : 65 تاريخ : شنبه 5 فروردين 1402 ساعت: 22:28